Jympa

Jympan är kärnan i vår verksamhet. Den allsidighet som jympan erbjuder är svårslagen och passar många. Här beskriver vi alla våra olika jympass, hur de är uppbyggda och vilka målgrupper de olika träningsformerna vänder sig till.

FriskisSvettis_14_rgbSoft
Soft är en skonsam, energifylld jympa med mycket rörelseglädje.
Den ger allsidig träning av styrka, balans, rörlighet och kondition. Soft passar alla som vill träna skonsamt i ett tempo där man hinner ta ut rörelserna ordentligt.
Den passar också om du har skador eller andra besvär att ta hänsyn till, samt för dig som på ett lugnt sätt vill komma i gång.

Bas
Varierad, effektiv och rejäl jympa utan hopp.

Medel
Varierad jympa med ganska högt tempo och mer krävande styrke- och konditionsövningar.

Puls/medel och Puls/basFriskisSvettis_15_rgb
Ett medel-/baspass med extra energi, tempo och drag, med betoning på kondition.      

Jympa intensiv – högt tempo och tunga belastningar
Intensiv är hård träning för dig som redan är vältränad och tycker om att träna med hög belastning. Styrketräningen innehåller riktigt tunga och krävande övningar. Under konditionsavsnitten jobbas pulsen snabbt upp på hög nivå.  (Start v.4)                            

Öppna dörrar
Ett fartfyllt och inspirerande pass särskilt anpassat för dig med funktionsnedsättning. Här ges du möjlighet att träna såväl sittande som stående.

Junior
Ös för barn 7-12 år. Häftig musik med bra rörelser för hela kroppen. Vi tränar kroppsuppfattning och grundfärdigheter som styrka, kondition, balans, hållning, mm i kul övningar. Det lustfyllda och positiva och i att röra sig och vara igång med kroppen är det som är viktigast.

Familj
Glädje, musik och lekfulla rörelser för barn 2-6 år och vuxna tillsammans.

 

<< Gå tillbaka
Nytt nummer av Friskispressen
omslag friskispressen
Hitta till oss
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
Följ oss på Facebook