Övrig gruppträning

Vi har många olika sorters träningspass för dig…

IntervallFlex Ett tufft kombipass för kondition, styra och rörlighet. Under första hälften av passet utmanar du din kondition och styrka i ett tufft intervallupplägg. Under andra hälften tränar du din rörlighet. Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar för styrka och kondition. I flexdelen tränar du din funktionella rörlighet i ett dynamiskt och fokuserat flow. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och avslappnade. IntervallFlex är ett träningspass du lämnar med ett nöjt leende, om du gillar att ta i och är rustad för intensiv träning.

Cirkelfys Peppande och svettigt pass med stationer för dig som gillacirkelfysr att ta i och träna enkelt, rakt och sportigt. Fokus på funktionell träning, men även konditionen får en utmaning. Intensitet väljer du från medel till intensiv.

Cirkelgym/Cirkelgym soft Är ett grupp-träningspass där du tränar individuellt vid olika stationer och maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av 14-20 övningar för hela kroppen. Träningen passar både för erfarna och oerfarna.

Cirkelgym Go – Limited Edition
”Hög energi, fullt ös och med glimten i ögat. Cirkelgym Go är träning utan krusiduller eller svåra övningar. Två cirklar, en med styrkeövningar i maskiner och en med konditionsövningar utan redskap. Teamen taggar varandra. Extra mycket konditions- och styrketräning samtidigt som upplevelsen är i fokus.

Step Vi tränar kondition och koreografi på stepbräda till drivande musik i ett svettigt tempo. Passen är uppbyggda av stegkombinationer i block och det blir ösig danskänsla. Ingen styrketräning.

HIT Detta är vår tuffaste träning. HIT är ett pass med hög intensitet rakt igenom och där du känner igen moment både från klassisk fysträning till hårda intervallpass. Alla dina fysiska kvalitéer utmanas, med betoning på uthållighet inom styrka och kondition, spänst, explosivitet och snabbhet. Passet är uppbyggt i zoner. I varje zon utför du tre olika övningar i så många varv, loopar du hinner. Tempot är högt och vissa övningar bygger på redskap som kettlebells, skivstänger, medicinbollar, mm. HIT är rejält tuff träning, men du tävlar mot dig själv och du har gruppen och ledaren som stöd. Du ska vara tränad, van att jobba med redskap och gilla att utmana dina gränser.

Power Hour Detta är ett allroundpass som bygger på teknikenkla övningar där vi använder viktskivor. Intervallbaserad träning, du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls.

Skivstång Träning i grupp med skivstång, där du själv väljer belastning.

FriskisSvettis_13_rgbSkivstång/Intervall75 Ett skivstångspass som plussas på med 15 minuter konditionsträning i intervall. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga, om du vill… Passet vänder sig till dig som är vältränad och passet är 75 minuter. Intensitet och belastning ligger mellan medel och intensiv.

 

 

<< Gå tillbaka
Nytt nummer av Friskispressen
omslag friskispressen
Hitta till oss
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
Följ oss på Facebook