Träna ute

Distans

Under distanspassen strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vårt mål är att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning under en längre tid. Du tränar din aeroba kapacitet, din syreupptagningsförmåga, och blir uthållig i de strukturer du använder när du springer.

FriskisSvettis_01_rgbDu är välkommen att träna distanspasset vare sig du är van eller ovan vid löpning Vi erbjuder passet i olika tempon och längd och kan hjälpa dig att utvecklas från den nivå du börjar på. Passets längd kan variera mellan 1 och 3 timmar beroende på grupp.

Det brukar bli en skön stämning under distanspassen. Vi är bra på att peppa, bekräfta och skapa goda förutsättningar för att alla ska både orka och utmanas.

Kvalitet

Kvalitetspassen handlar om att springa så effektivt som möjligt. Att springa med kvalitet är att förflytta sig framåt lätt, lustfyllt och energisnålt. Alla våra varianter av Kvalitetspasset innehåller därför mycket teknik, som att träna på att springa med rätt hållning, framåtlutning, fotisättning, frekvens och armpendling.

Vilket slags kvalitetspass du än väljer, så peppar och utmanar vi dig på din nivå. Vi strävar efter att hjälpa dig bli starkare och snabbare och undvika skador.

Specialinriktningar av kvalitetspasset är: Intervall, Tempo, Backe, Teknik, Tempo/teknik och teknikträning med stavar.
motstånd.

 

<< Gå tillbaka
Nytt nummer av Friskispressen
omslag friskispressen
Hitta till oss
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
Följ oss på Facebook