Gruppträning utan redskap på egen hand från 13 år

Från det år du fyller 13 år kan du träna på egen hand i stora och lilla salen när där är träningspass utan redskap. Vid försäljning av träningskortet till den som är under 15 år skall förälder medfölja för att godkänna köp och avtal.

Gym och Gruppträningspass med redskap på egen hand från fyllda 15 år

Från det att du har fyllt 15 år så kan du träna individuellt på egen hand i vår multihall och i vårt gym. Träningskort köper du tillsammans med målsman. Vi erbjuder och rekommenderar att det första träningstillfället är en gyminstruktion som bokas via receptionen. N018_2009y instruktion bokas efterhand för att utmana och utvecklas i din träning.

För gruppträning med redskap: Box, Cirkelfys, Skivstång, Step, Spinning är vår åldersgräns för att träna träning på egen hand (utan vuxen) fyllda 15 år. Vi vill dessutom vid spinning rekommendera en längd på minst 150 cm.

Tillsammansträning i gruppträningen med redskap från 13-15 år Vi erbjuder som undantag från åldersregeln möjlighet för Tillsammansträning i gruppträningen med redskap. Tillsammansträning i gruppträning innebär att ungdom 13-15 år tränar på gruppträning med redskap om vuxen följer med och de tränar tillsammans. Det är den vuxnes ansvar att ungdomen tränar med lämpliga vikter, prata gärna med instruktören innan passet och stå långt fram i salen. Gruppträning med redskap: Box, Cirkelfys, Cirkelgym, Skivstång, Step, Spinning (för spinning är rekommenderad längd minst 150 cm).

Tillsammansträning i Gym och multihall 11-15 år Tillsammansträning i gym/multihall innebär att ungdom tränar individuellt i gymmet och multihallen tillsammans med vuxen varje gång men, först efter en genomförd obligatorisk gyminstruktion där båda är på plats. I prislistan så är det aktivitet Juniorgym (giltigt endast för gym) eller Juniorall (gäller alla aktiviteter och dem med redskap samt gym då endast när förälder tränar tillsammans med barnet/ungdomen), föräldern har eget träningskort.

 

Träningsråd och tips Träna det du tycker är roligt. Se till att du blir guidad om vilka möjligheter som finns att välja på. Det du inte visste fanns kanske blir det roligaste.

  1. Utnyttja bredden i utbudet. Utmana hela din kropp och träna allsidigt. Variera styrketräning med konditions- och rörlighetsträning. Det mår din kropp bra av.
  2. Ge dig tid för träning och återhämtning. Utmana dig successivt både i antal träningspass och träningstid men också med tyngre och tuffare belastningar. Kroppen behöver tid för att bygga upp sig och bli starkare. På så sätt undviker du skador. Det är också viktigt med återhämtning och varierad träning.
  3. Träna smart. Se till att få hjälp med teknik och genomförande av övningar.
  4. Fråga oss. På Friskis&Svettis finns många tränare och ledare. Vet du inte vad eller hur du ska göra, tveka inte att be om hjälp.

 

 

<< Gå tillbaka
Nytt nummer av Friskispressen
omslag friskispressen
Hitta till oss
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
GÅ, CYKLA, ÅK BIL eller BUSS. SÅ HÄR HITTAR DU TILL OSS.
Följ oss på Facebook